Istnieją takie marki, które znacząco wyróżniają się na rynku. Przykładem jednej z nich jest Tommy Hilfiger, która miała odzwierciedlać amerykański styl bycia – i robi to nadal. Dziś jest to bardzo ceniona firma z ponad tysiącem sklepów na całym świecie. Warto dowidzieć się, jak wyglądała historia tej amerykańskiej marki odzieżowej.

Początki

Tommy Hilfiger urodził się w wielodzietnej rodzinie pochodzącej z małego miasteczka Elmira, w stanie Nowy Jork. Aż do osiągnięcia okresu pełnoletności w ogóle nie interesował się modą. Fascynacja popularną wtedy muzyką rockową jednak sprawiła, że zmienił swe podejście do tej sfery. Na początku lat 70. był praktycznie jedyną osobą, która ubierała się jak wiele osób w dużych miastach. Dlatego wraz z przyjacielem zdecydował się otworzyć mały sklepik, w którym sprzedawał odzież kupowaną wcześniej w Nowym Jorku. Szybko odkrył w sobie także talent projektancki, albowiem niektóre elementy spodni czy też koszul nie przypadły mu do gustu i samodzielnie dokonywał ich modyfikacji. Takie przeróbki spotkały się z ogromnym zainteresowaniem ze strony klientów. Szybko z małego sklepiku przeniósł się do sieciówki.

Narodziny marki

Niestety rozrzutny styl życia oraz braki w biznesowym fachu sprawiły, że sklep zbankrutował, a sam Hilfiger musiał szukać innej okazji na zarobek. Zaczął współpracować w Nowym Jorku z markami Jordache czy Bonjour Jeans. Przez pewien czas pracował nawet dla Calvina Kleina! Początek jego sławy i drogi na szczyt wiąże się jednak z Mohamem Murjanim, który nakłonił Hilfigera do założenia z nim własnej marki odzieżowej. Miało to miejsce w 1985 roku. Zadaniem, jakie postawił przed sobą projektant, było stworzenie nowej wersji stylu preppy. Połączenie wygody z elegancją okazało się znakomitym rozwiązaniem. Już pierwsza kolekcja zyskała spore uznanie zarówno wśród klientów, jak i krytyków.

Z biegiem czasu jego firma zaczynała przynosić coraz większe zyski, co skutkowało otwieraniem sklepów w wielu krajach na świecie. Hilfiger wykupił szybko udziały od wspólnika i nawiązał współpracę z producentem z Hong Kongu. Jednocześnie firma zaistniała na giełdzie, co przyniosło jej dodatkowe profity. Przyjmuje się, że obecnie posiada on ponad 1200 sklepów, a dochód jego firmy liczony jest w miliardach dolarów. Przez wiele lat projektant ten obracał się w świecie sportu oraz muzyki i nadal w nim uczestniczy. Projektował kostiumy kierowców Formuły 1, a także stroje dla gwiazd muzyki pop. Przez ponad 10 pierwszych lat działalności marka Tommy Hilfiger zajmowała się ona jedynie tworzeniem kolekcji dla mężczyzn. Jednakże w 1996 roku Hilfiger zdecydował się także na wprowadzenie do swoich kolekcji mody damskiej.

Charakterystyka stylu

Hilfiger decyduje się na wypuszczanie kolekcji ubrań, które nie mają podążać za najnowszymi trendami, lecz stanowić ponadczasowe i klasyczne rozwiązania. Dlatego też wielu klientów ceni tę markę za to, iż za kilka lat zakupione ubrania nadal mogą być modne. Kolorystyka u Hilfigera przejawia się w stonowanej odsłonie oraz jednolitych barwach. Ogranicza on również wszelkiego rodzaju dodatki czy też emblematy znajdujące się na swetrach, koszulkach. W związku z tym odzież tej firmy cieszy się od lat tak dużym uznaniem na rynku.