Renault Laguna po 20 latach na rynku samochodowym, został zastąpiony nowym modelem.

Jest nim Renault Talisman, który swoją premierę miał na początku tego roku. Choć nowy model Renault jest jest traktowany jako zastępca Laguny, jest on zdecydowanie większy, oraz bardziej przestronny i luksusowy. Producenci zapewniają też, że będzie czymś więcej niż tylko samochodem klasy D.

Nowy wygląd

Renault Talisman wygląda naprawdę interesująco. Pas przedni ma obły kształt, a patrząc na przód samochodu, od razu rzucają się w oczy światła do jazdy dziennej w kształcie litery C, a także rozciągnięty i dosyć masywny grill. Tylna część Talismana również prezentuje się bardzo dobrze. Dobra proporcja pomiędzy tylną, a przednią częścią nadwozia oraz oryginalne światła sprawiają, że tył, bardzo wyróżnia ten samochód, na tle innych.

Środek, od pierwszego wejrzenia, wydaje się interesujący. Standardowe przyciski zostały zastąpione dużym, wygodnym wyświetlaczem. Renault zapewnia też, o dużej przestrzeni w środku samochodu, a także podkreśla, że model Talisman, ma jedną z największych przestrzeni na kolana tylnych pasażerów w swoim segmencie. Oczywiście wygoda to nie tylko przestrzeń. Renault, zadbało także o komfort na przednich fotelach.

Możemy cieszyć się:

– systemem podgrzewania zarówno siedzisk jak i oparć,

– możliwością wentylowania,

– regulacją w aż 10 kierunkach,

– funkcją masażu z dostępnymi 2 programami i 5 sekwencjami, 6 profilami pamięci ustawień oraz 6-kierunkową regulacją zagłówków

Fotele z tyłu również są doskonale wykończone, a dla wygodny pasażerów podróżujących z tyłu, na oparciach został zastosowany specjalny półsztywny, wytrzymały materiał.

Renault Talisman będzie sprzedawany w pięciu wariantach: Life, Zen, Business, Intens oraz Initiale Paris.

Bezpieczny i przyjemny

Renault zadbało nie tylko o bezpieczeństwo ale i o komfort jazdy. Decydując się na zakup Talismana, możemy liczyć między innymi na: system kontroli pasa ruchu, monitorowanie bezpiecznej odległość, możliwość monitorowania martwego pola czy asystenta parkowania. Renault Talisman posiada jeszcze system czterech kół skrętnych, który jest połączony z adaptacyjnym zawieszeniem kół. Taki zabieg sprawia, że auto jest zwrotne i pewnie się prowadzi. Dodatkowo kierowca ma do wyboru cztery tryby jazdy komfort, sport, eko i neutral plus dodatkowo tryb perso, czyli całkowita personalizacja pod kierującego.

Najtańszą wersję Renault Talisman – Life, dostaniemy już za 92 900zł.