Chiński rynek motoryzacyjny powoli zyskuje coraz większe uznanie wśród przedstawicieli największych koncernów samochodowych na świecie. To właśnie tutaj, podczas Auto Shanghai 2009, miała miejsce oficjalna premiera modelu Porsche Panamera. Panamera to samochód dla fanów szybkiej jazdy, którzy potrzebują więcej miejsca dla rodziny i bagażu.

We wnętrzu wygodnie zasiądą cztery osoby, a w bagażniku zmieszczą się cztery walizki. Pojemność przestrzeni bagażowej w Panamerze S i 4S wynosi 445 litrów, w Panamerze Turbo – 432 litry. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń pojemność wzrasta do 1 250 litrów.

Porsche Panamera będzie dostępne najpierw wyłącznie z silnikiem V8 z napędem na tył lub na wszystkie koła. Już w wyjściowym modelu – Panamera S – znajdzie się silnik V8 o pojemności 4,8 litra i mocy 400 KM (294 kW). Siły napędowe przenoszone będą opcjonalnie przez siedmiobiegową dwusprzęgłową przekładnię PDK na tylne koła. Przyspieszenie od 0 do 10 km/h trwa 5,4 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 283 km/h. Zużycie paliwa według normy EU5 to 10,8 l/100 km, emisja CO2 – 253 g/km. Seryjnie Panamera S wyposażona jest w sześciobiegową przekładnię manualną.

W sportowej Panamerze 4S pracuje 4,8-litrowy silnik o mocy 400 KM (294 kW). Siedmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK przenosi siły na cztery koła. Ta wersja na przyspieszenie do setki potrzebuje 5,0 sekund i rozpędza się do 282 km/h. Zużycie paliwa wg normy EU5 wynosi 11,1 l/100 km, emisja CO2 – 260 g/km.

Najmocniejszy model – Panamera Turbo – napędzany jest silnikiem 4,8 litra V8 biturbo o mocy 500 KM (368 kW). Siły przenoszone są również przez siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnię PDK. Panamera Turbo z napędem na wszystkie koła przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy. Prędkość maksymalną osiąga przy 303 km/h. Określone zgodnie z normami zużycie paliwa wynosi 12,2 l/100 km, a emisje dwutlenku węgla 286 g/km.

Wszystkie modele Panamera posiadają silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem, układy napędowe o zredukowanym tarciu oraz lekkie nadwozia. Ponadto wszystkie wersje z automatyczną dwusprzęgłową przekładną PDK wyposażone są w nową funkcję Auto Start-Stop, która automatycznie wyłącza silnik przy postoju samochodu i wciśniętym hamulcu, na przykład na czerwonym świetle lub w korkach.

Źródło: World Car Fans, Porsche, fot. Porsche, informacja Moto Target