Najmocniejsza wersja Samochodu Roku 2009, Opel Insignia OPC, zostanie zaprezentowana 7 maja, podczas Salonu Samochodowego w Barcelonie, dziesięć lat po wprowadzeniu pierwszego modelu przygotowanego przez OPC (Opel Performance Center).

[Best_Wordpress_Gallery id=”122″ gal_title=”Galeria -Opel Insignia OPC oficjalnie”]

Sercem Insigni OPC jest silnik 2,8 V6 turbo. Wywodząca się z wysokiej mocy silnika benzynowego dostępnego już w najlepszych modelach Insigni, wersja ta osiąga moc wyjściową 239 kW/325 KM. Wzrost mocy uzyskano dzięki pracom rozwojowym nad silnikiem oraz modyfikacji układu wydechowego, co znacząco zmniejszyło przeciwciśnienie wylotu spalin. Ponieważ dla pozytywnego odbioru silnika niezwykle ważny jest dźwięk, dlatego specjaliści od akustyki pracowali nad układem wydechowym V6, stosując specjalne środkowe i tylne tłumiki.

Insignia OPC będzie dostępna z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Wysoki moment obrotowy wynoszący 400 Nm zapewnia dużą moc nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Dzięki takim osiągom, maksymalna prędkość Insigni OPC to 250 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w sześć sekund.

Już dotychczasowe podwozie Insigni było bardzo dobrze wykonane, a teraz jeszcze dostosowano je do wariantu OPC, obniżając prześwit o 10 mm w porównaniu do wersji „cywilnej” (model AWD Sport). Mechatroniczne podwozie opracowane na nowo otrzymało także nową przednią oś. Budowa przedniego zawieszenia Insigni OPC pozostaje oparta na kolumnach McPhersona, jednakże inżynierom Opel Performance Center udało się rozwinąć ten element do tzw. HiPerStrut (od high performance strut – kolumna resorująca dużej wydajności). Dało to korzyści w postaci bardziej czułego układu kierowniczego, zmniejszenia zakłóceń przy kierowaniu spowodowanych wysokim momentem obrotowym oraz łatwiejszego prowadzenia pojazdu przez kierowcę.

Insignia OPC będzie dostępna również z adaptacyjnym zawieszeniem FlexRide, który nie tyko dostosowuje się do sytuacji na drodze i stylu jazdy, ale także do preferencji kierowcy. Podczas gdy w Insigni system oferuje wybór pomiędzy standardowymi ustawieniami adaptacyjnymi, trybem komfortowym i trybem sportowym, to OPC jest skierowany zdecydowanie do kierowców lubiących bardziej sportowy styl jazdy. Kierujący OPC mogą wybrać pomiędzy trzema różnymi trybami jazdy sportowej: tryb standardowy jako ustawienia bardzo komfortowe, specjalny tryb Sport oraz tryb OPC dla uzyskania optymalnych osiągów.

Po raz pierwszy, również w portfelu produktów OPC, system Adaptive 4×4 z elektronicznie sterowanym tylnym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu (eLSD) stanowią wyposażenie standardowe. Jednostka sterująca systemem napędu na wszystkie koła została ponownie skalibrowana, w celu dostosowania przeniesienia momentu obrotowego na sportowy styl jazdy OPC. Biorąc pod uwagę wyższe osiągi OPC, przy pracach rozwojowych duży nacisk kładziono na dalsze doskonalenie układu hamulcowego. Znawcy od razu zauważą zaciski Brembo i perforowane 355 mm tarcze hamulcowe na przedniej osi.

„Byłem osobiście zaangażowany w prace rozwojowe nad Insignią OPC i jestem bardzo zadowolony z szeroko zakrojonych testów przeprowadzanych na Nürburgring Nordschleife, najbardziej wymagającym torze wyścigowym świata. Naszym celem było dorównać „najlepszym z najlepszych”, powiedział Hans Demant, Dyrektor Generalny Adam Opel GmbH.

Wyróżniający wygląd jest jasnym wyrażeniem dynamicznych ambicji

Inspiracją dla tego topowego nadwozia odzianego w eleganckie sportowe elementy zewnętrzne był samochód koncepcyjny GTC, który zadebiutował w 2007 r., ale nadwozie to nadal pozostaje wierne filozofii projektowania Insigni.

W porównaniu do słabszych wersji Insigni, OPC dumnie prezentuje wspaniały nowy przód nadwozia z dwoma dużymi pionowymi wlotami powietrza oraz specyficzny tylny zderzak z podwójnymi zintegrowanymi końcówkami układu wydechowego. W standardzie są 19-calowe koła (opony: 245/40), co nadaje samochodowi odpowiednią sylwetkę. Nowe 20-calowe lekkie felgi kute (z oponami 255/35 ) są dostępne jako opcja.

Dynamiczny sportowy charakter karoserii jest odzwierciedlony w przedniej części kabiny kierowcy. OPC robi imponujące wrażenie od razu po otwarciu drzwi, od wyjątkowych foteli Recaro do płaskiej sportowej kierownicy i specyficznej dźwigni zmiany biegów. W OPC wyróżnia się również grafika przyrządów.

„Insignia OPC wyznacza początek nowej ery dla naszego portfela produktów OPC; ciągle śmiały, ale jednocześnie bardziej dojrzały i wyrafinowany, a także bardziej ambitny niż kiedykolwiek. OPC uosabia doświadczenie Insigni: jest dynamiczny i wyrafinowany”, mówi Alain Visser, Wiceprezes GM Europe ds. Opla.

Opel Insignia OPC