Mercedesy S 63 AMG i S 65 AMG, dysponujące największą mocą modele Klasy S w wersjach na rok 2010, urzekają teraz jeszcze bardziej. Dzięki subtelnym acz niezwykle efektywnym zmianom, te sportowe limuzyny zapewniają większą dynamikę jazdy oraz optymalny poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Luksus i dynamika, połączone z poczuciem przynależności do elity – te cechy uosabiają topowe modele Klasy S od Mercedes-AMG. S 63 AMG dzięki mocy 386 kW/525 KM i silnikowi V8 AMG o pojemności 6.2 litra rozwijającemu 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego jest w stanie osiągnąć prędkość 100 km/h już po 4.6 sekundy. S 65 AMG imponuje jeszcze bardziej. Dzieje się tak m.in. za sprawą sześciolitrowego, dwunastocylindrowej jednostki AMG biturbo pod maską S 65 AMG, rozwijającej moc maksymalną 450 kW/612 KM. Silnik, który dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 1000 niutonometrów, pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,4 sekundy. Prędkość maksymalną obu limuzyn ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Pomimo zachowania parametrów technicznych i osiągów auta, udało się ograniczyć spalanie paliwa i emisję CO2 nawet do 3 procent.

Status auta podkreśla nowa, bardziej wysunięta w przód, ukształtowana na podobieństwo grota strzały, przednia atrapa z bliźniaczymi, chromowanymi listwami wlotu powietrza. W nowy panel przedni wkomponowano przykuwające oczy światła AMG do jazdy dziennej, wykonane w technologii LED (diod świecących), a także dwa poprzeczne wloty powietrza na obu bokach. Inne wpadające w oko element to napisy „6.3 AMG” lub „V12 Biturbo” na przednim błotniku i zmodyfikowane lusterka zewnętrzne.

Dolne panele boczne podkreślają elegancką linię auta, biegnącą ku tyłowi samochodu. W jego tylnej części dostrzeżemy jeszcze jedną charakterystyczną cechę: środkowa część wstawki dyfuzora jest teraz pomalowana na ten sam kolor, co nadwozie auta. Nowe lampy tylne, wyposażone w 52 diody elektroluminescencyjne ułożone w kształt podwójnej litery „C”, również nadają Klasie S niepowtarzalny wygląd. Charakterystycznym elementem podkreślającym charakter auta jest jego sportowy wydech z dwoma podwójnymi, chromowanymi końcówkami, w stylu V12. Model S 63 AMG jest wyposażony w dziewiętnastocalowe felgi, natomiast S 65 AMG może się pochwalić dwudziestocalowymi kołami AMG z kutego stopu lekkich metali, w stylistyce podwójnych szprych, pokrytymi lustrzanym lakierem w kolorze tytanowej szarości, „obutymi” w opony o rozmiarze 255/35 R 20 (przód) i 275/30 R 20 (tył).

Źródło: Mercedes, fot. Mercedes